Ett ljus!

Idag gick det upp ett ljus för mig, har försökt matregistrera allt jag ätit (självklart har jag hållit igen) i enighet med viktväktarnas system... Det har funkat helt okej - UNDER FÖRUTSÄTTNING ATT MAN PLANERAT!!
Igår planerade jag inte, till kvällsmat blev det tacos och till efterrätt en liten hemmagjord semla... Plötsligt hade jag passerat mitt dagliga intag med 13 points...
Jag börjar inse att det viktigaste om man vill gå ner i vikt och hålla en nyttig linje i livet är att planera sina måltider, att välja bra råvaror som man blir mätt på och att man håller sig till sin plan!

En annan grej jag insett i och med att jag väger och mäter den mesta av maten är att jag har nästan 1 dl mjölk i mitt kaffe... Hur galet är inte det? Så, nu blir det bara mjölk i kaffet på morgonen (för magens skull) sen svart kaffe resten av dagen!
När man börjar se över vad man egentligen äter blir det faktum att man är lite rund och mjuk inte alls så konstigt, man inser sakta att även om jag äter nyttigt för det mesta så är det allt det där runt omkring som ställer till det, kaffebrödet på jobbet, chokladbiten man unnar sig efter en stressig jobbig dag, godispåsen i soffan och bristen på ordentlig motion...

Jag funderar på hur det ska funka för mig, tror att jag ska fortsätta matregistrera fram till sommaren iaf (då jag hoppas på att ha kommit i form igen) sen hoppas på att en veckomatsedel räcker.. Så kan man äta någorlunda fritt på helgerna sen...

Ibland är det bra att rannsaka sig själv.... Om man vill ha förändring så krävs det faktiskt!
Jag rannsakar och skämms över att jag inte insett detta tidigare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0