Tisdag... Måndag?

Känns som måndag, var ledig igår eftersson jag jobbade helgen, brukar alltid ha svårt med dagarna när jag jobbar helg, man har ju hela livet lärt sig att lördag och söndag är lediga dagar, därför känns det lite underligt när det inte är så längre... Men men... Veckodagen är väl inte hela världen, vet iaf att det är den 22 februari idag.. eller var det oxå fel?

Helgen var trots jobb riktigt bra, hann med träning i fredags innan jobbet och i lördags efter jobbet kom jag som sagt hem till tulpaner ( bara det lixom), sen sov vi lite middag i soffan innan det bar iväg till grannen/vännen J för hemmagjorda hamburgare och lite tv- spel. På söndagen åt vi lunch med mor, far och bror och sen drog vi på husvisning innan det var tid för helgens sista arbetspass.
Igår var jag ute hos A och gosade med hennes fina små pojkar, så söta är det, är ju nästan så att man blir sugen på att skaffa sig en liten egen... O igårkväll gjorde vi asäckliga toasts av det vi kom över i vårt väldigt urplockade kylskåp, typ keso och spenat-toast, eller ägg-räkor och majonäs- toast...  Ingen hit var det, men nåt i magen fick vi iaf....

Jaja, Trött som ett as är jag, har sprungit 4 km på löpbandet och gymmat stenhårt 45 min efter det... Är inte helt kry, men pressar kroppen att hålla borta förkylningen och komma i så bra form som hinns med inför skidåkningen i nästa vecka.  :)
Nu sitter jag här hemma och äter kålpudding och lingonsylt, så gott! Har ett jättegott recept som inte alls tar lång tid att laga till och som man inte behöver någon sås till, så ibland när jag är lat och sugen så gör jag det!

ne, nu ska jag ner på stan och handla blommor till våran chef som slutar snart, hon ska avtackas i eftermiddag... O jag ska jobba kvällen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0