Att ta sig någonstans...

Jag tror att de flesta människor har en dröm, en vision om hur livet ska eller borde se ut. På nåt vis är det väl en mänsklig egenskap att längta efter det "perfekta livet", vad sen det perfekta livet är är väl upp till var och en att avgöra!
Jag har börjat tänka och längta, funderar ju på vad jag vill jobba med senare i livet och jag har börjat hitta områden som jag tidigare aldrig tänkt på men som nu börjat intressera mig, nämligen två saker; Sjukvårdspersonalens arbetsmiljö - detta är en arbetsmiljö som är väldigt speciell och krävande, det går ej att förutspå vad som sker om 5 min, att ta rast på utsatta tider är omöjligt utan det får bli när möjlighet finns... Jag skulle kunna tänka mig att forska inom detta område, typ hur man påverkas av denna typ av arbetsmiljö, hur personal själva upplever sin arbetsmiljö och hur man skulle kunna förändra och förbättra denna arbetsmiljö.
Ett annat område som jag intresserat mig för är patientsäkerhetsfrågor och kvalitetssäkringsfrågor, det finns mycket man skulle kunna förbättra och jobba med i vården... På nåt vis går dessa frågor hand i hand med personalens arbetsmiljö och det vore väldigt roligt att få jobba med något projekt för att ta reda på hur och på vilket sätt man kan påverka och förbättra detta!

Jag har fortfarande kvar min dröm om att jobba med förebyggande hälsovård av någon form, och detta är väl egentligen målet men det är roligt när man kommer på flera områden som känns intressanta att arbeta med! Öppnar fler möjligheter och vägar i livet på nåt vis..
Frågan är väl vart vägarna finns? Jag är rätt blind för dessa, tror att allt kräver mer och mer utbildning, något jag inte alls är sugen på  med tanke på att jag redan har 200 000 i studieskulder...
Men, jag kommer nog på nåt... 

Nu ska jag plocka lite här hemma innan det är dax att dra sig iväg till gymmet!
Imorse när jag ställde mig på vågen visade den 1 kg mindre än i lördags, frågan är om det är dagsform eller om det är träningen och bättre kosthållning som börjar ge resultat! :) För tillfället känns det inte omöjligt att klara av att gå ner de där kilona jag vill bli av med!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0