Första måndagen 2011...

Hade tänkt träna idag, men har istället spenderat morgonen med att sova tungt och länge, ätit nyttig frukost, lagat en nyttig matlåda + lunch, packat upp min väska från Ölandsresan, ringt föräkringsärenden, skrivit "att göra-listor",p lockat lite i hemmet, ska ta mig ner på stan och uträtta lite ärenden efter att jag ätit min nyttiga lunch...
Sen blir det jobb ikväll...
Planen är ett nyttigare 2011 än 2010... I mina ögon innebär det att tappa några kilo för hälsans och välbefinnandets skull... Det innebär också att äta mindre kött, träna mer och minska intaget av sötsaker!
Kör all in och intalar mig att jag fan ska fixa det...  Har ett nyårslöfte att uppfylla, och nej, det är inte: Tappa 10 kilo till sommaren eller nåt sånt... Jag behåller det för mig själv, så misslyckas jag så behöver jag inte skämmas.... :P


Dagens Meny:
Frukost: Havregrynsgröt med plommon, russin och kanel. Mjölk till det och i kaffet.
Lunch:  Bulgursallad med broccoli, morötter och rödlök till ½ burk tonfisk, kikärtor och keso till det.
Mellis: apelsin
Kvällsmat: Grönsaksgratäng med svamp, abourgine, potatis, broccoli, mager ostsås, toppad med bacon.
Kvällsfika: Medelhavsyoghurt med kiwi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0