Så stolt!

Så himla stolt är jag... Var inte alls sugen på träning idag egentligen men släpade mig ändå iväg till gymmet.
Hela kvällen igår och hela morgonen idag visualiserade jag framför mig att jag klarade av att springa 4 km på löpbandet utan att se gråtfärdig och mörbultad ut...
Jag gick till gymmet och sprang 4 km på löpbandet och det gick lätt!! :) Trodde jag aldrig med tanke på den fysiska form jag för tillfället är i! Men det kändes så himla bra! När man bestämmer sig för nåt, sätter upp ett mål och sedan uppnår det känns det så ofantligt bra och man känner sig nöjd med sig själv och sin tillvaro!
Att springa 4 km är ju inget stort mål, men fortfarande ett mål och ett utgångsläge för nya mål! :)

Jag har även idag tagit tag i saker som jag vill göra, kollat utbildningar till kostrådgivare, hälsoinspiratör och annat som jag vill komplettera min sjuksköterkeexamen med för att komma dit jag vill i livet så småningom!
Jag har pratat med en studievägledare  på Örebro universitet om idrottskursen som jag inte slutförde 2007, det jag har kvar är idrottsfysiologi.. Och, i höst kan jag få göra klart kursen! :)
Det finns även en kurs som heter Hälsa i arbetslivet på Uni i örebro, den går nu till våren och jag är egentligen jätteintresserad men den startar i nästa vecka och jag har ju ändå ett jobb att sköta! Men- Den går igen våren 2012... Och då ska jag fan plugga den! :)

Känns som att den där trista gråa bubblan jag befunnit mig i sista året har spruckit och jag kan andas igen... Så himla skönt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0