Sommarlängtan...

Jag har aldrig gillat vintern, det vet alla som känner mig! Är den nån som tjatar om vår och sommar från typ september och resten av vintern så är det jag!
Jag längtar alltid efter ljus och värme! Jag är en rätt frusen typ som trivs väldigt bra i klänning, jag älskar även att vara brun och framför allt älskar jag att kliva utanför dörren och känna värmen mot huden en solig sommardag! Jag längtar så mycket efter solen att en dag på jobbet en solig dag i juni kan framkalla ångest och panik hos mig att jag på allvar funderar på att säga upp mig med omedebar verkan för att få komma ut i den där solen...
Jag älskar solen, och jag älskar värmen!!!

Igår vad jag sur, jag tycker vintern har varit för lång, jag tycker att det känns som en evighet tills jag får känna värme igen och var var defenitivt inte sugen på den där alpernaresan vi ska åka på i slutet av februari... Känner mig mest tvungen att åka på den för att V vill åka skidor, visst, jag älskar att åka skidor och jag vet att resan kommer att bli jättebra och känslan att dagligen få röra sig och vara ute är underbar den med...
Men just nu, efter 3 månader med snö och minusgrader hade jag hellre lagt tiotusen kronor på en resa till Thailand istället! Utan att tveka! Igår var jag redo att säga upp mitt liv här i Sverige och flytta till Thailand omedelbart!
Bara lämna allt och dra... Så desperat är min längtan efter värme och sol just nu!

V tror att jag ogillar vintern så mycket för att jag inte vill lägga pengar på kläder som passar september- mars... Och han har nog en poäng. Jag ogillar att köpa byxor, jackor, stövlar och tråkiga bylsiga kläder! Det är inte min grej, inte min stil! Jag känner mig bara tjock och tråkig! På vintern ser jag ut som nån 40 årig tant som bara går mellan jobbet och hemmet... Och i sanningens namn är det väl ungefär så jag lever med!
Usch så tragiskt! Man måste väl leva mellan september och mars med... eller? Jag står på stand by från det att termometern för året sjunkit under 15 grader och tills värmen är tillbaka igen!

Idag ska jag göra ett försök att ta tag i detta igen, det blir en vända på stan i hopp om att finna snygga byxor och stövlar... Det blir en sväng till gymmet/träningen och en sväng till solariet för att känna lite värme och få lite hudfärg på kroppen igen...  Sen ska jag köpa en stor burk med D-vitamin oxå!





Pappa o jag i Thailand, mars 2007.... Det är min grej det, sola och bada, D-vitaminboosta!! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0