Ibland blir det bara sååå fel...

Okej... Är inte sån som brukar klaga på folk, men måste få klaga på vissa sätt att klä sig iaf.... Igår när jag skulle hem till Tuna så satt jag och kikade lite på folk och hej o hå vilka smaklösa missar det finns.... 

Modemissar kanske man brukar kalla det...

Till exempel, storväxta kvinnor me för korta tjöjor som typ kryper in lite under översta vecket på magen, under brösten nånstans ( gärna lite hängiga sådna så den klämms fast ordentligt under dem... ) För att inte tala om män me magen hängande under en för kort t: shirt....
- Okej, gillar inte mitt resonemang stenhårt här efterssom storvuxna självklart ska få klä sig som man vill, men snälla, det går att klä sig me lite stil o finess även om man är en storlek 44.... det är inte alltid snyggt med för mycket hud på en stolek 36 heller....

Sen har vi även männen me byxorna på halva rumpan.... Nu menar jag såklar inte hip hoppare me tuffa kallingar som sticker upp.... ne ja menar de som visar håriga myntinkast.... UUUHHhh...... *ryser*

Och gubbfelet nr 1.... Strumpor i sandalerna... Ärligt talat, det har aldrig varit snyggt att trycka ner ett par tubsockor i sandaler eller högklackade skor... Herregud, om du fryser om tårna- Köp hela skor!!
Sen har vi det klassiska: Sneakers/ gympasko-missen... Nr. 1... för hårt åtsnörda..... Nr. 2 . för korta långbyxor till dem.... No. 3... höga fula intersportsockor till lacoste... hallå, förstör inte ett stilfullt märke tack!  No. 4. Panther!! ( säger inte mer än så!)
Skomissar är ett grymt stort problem.... till exempel : Buffalo?? Hallå- stannade livet 97 eller?   Sen har vi det där med slitna billiga jympaskor till kjol/ klänning.... Big no no!!  För att inte snacka om för tjock sula på finskor... träskor?? Jo, i trädgården möjligtvis.... Converse på personer som passerat 40 är nåt ja brukar fundera lite på... Men visst finns det orginal...  Hål i tårna på gympadojjorna... ne tack!

Sen har vi de där byxorna som får framdelen av lite rundare medelålderskvinnor att dela sig e en fantastisk?! kameltå.... uhh... läbbigt!!

En annan stor modemiss är kavaj och ryggsäck... ( vet att det händer att ja har det så med, men det är ENDAST om jag ska till träningen i samband me nåt annat.... O självklart har ja en handväska brevid för att visa att jag är medveten om missen... :P )

Samt alla som envisas me att köpa för små kläder, acceptera storleken och inse att det ser bättre och smalare ut om man köper en storlek för stort snarare än två för små....


Med denna blogg vill jag självklart inte påstå att jag alltid är smakfullt klädd, finns dagar när jag frågar mig om det jag satt på mig verkligen sitter bra.... Men tror att det är någorlunda okej för det mesta iaf...  :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0