Malmö? Norge? Eskilstuna?

De har varslat på volvo i Eskilstuna igen, där jobbar min karl.... 
Vi funderar på vad som händer om han får gå... Vad gör vi då? På sätt o vis oroar jag mig, på andra sätt inte... Jag menar vi är unga, vi har inga barn att försörja, ingen av oss har något som helst behov av att bo kvar i Eskilstuna, snarare tvärt om- ingen av oss har några som helst problem med tanken att slippa stället!
Tankarna går kring att flytta utomlands, inte långt men kanske jobba i Norge eller Danmark...
Över påsk var vi nere i Malmö och ja, varför inte? Bo i malmö arbeta i köpenhamn?

Och vad händer om vi flyttar, ska det köpas hus på en gång? Eller nöjer vi oss med att trycka ihop oss i en skabbig etta utanför stan och snåla och gneta och spara pengar så vi kan lägga det på ett hus om vi nu får för oss att flytta tillbaka igen? 
Fördelen med att flytta eller iaf jobba utomlands är att vi båda tjänar betydligt mer pengar... Så varför inte?
Varför stanna om det är möjligt att ha det bättre eller iaf lika bra någonananstans???

Nu vet vi ju fortfarande inte vad som händer.. men om det händer så känns det inte som nån katastrof, vi har Plan B i livet och det är skönt....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0