Hösten- en nystart?

Nu är hösten nästan här, det börjar mörkna om kvällarna och luften känns frisk och lite kyligare än tidigare....
Jag brukar hata hösten, i maj brukar min höstångest starta... I år känns det annorlunda, jag ser fram emot hösten, ser fram emot en nystart, ser fram emot nytt jobb, ser fram emot mysiga hemmakvällar i soffan med Ville, med nyttiga alternativ att smaska på och bra långfilmer att avnjuta. Jag ser fram emot att regelbundet komma iväg på träning, på ett sätt jag inte kunnat i sommar... Pratade lite med ville imorse om hur jag ska lägga upp det här med träning framöver och jag tror att det bästa är att ha ett mål, så det blir till att ta tag i den där tjejklassikern som jag snackat om i så många år nu... Och jag tänker inte låta något komma i min väg, nu ska jag göra det!!!
Så... det blir till att investera i lite smått, så som rullskidor och nya däck till min mountain bike... Sen blir träningen under året bestående av löpträning, skidåkning, spinning, simmning och lite gympa för att det är roligt att omväxla med...

Jag ser fram emot min 25 års dag, då mamma lovat mig extentions och hårfärgning i födelsedagspresent om jag vill ha... Jag ser fram emot pappas 50 års kalas när släkten får ses.. Jag ser fram emot att ha pengar på kontot och en lite mer säkrad inkomst under några månader, jag ser fram emot planeringen inför en skidresa framåt våren, solresa framåt sommaren o.s.v....  Och jag skiter i ögat, det ska vara ett kapitel i periferin, inte mitt i blickfånget där det fått hålla till hela långa sommaren...
För en gångs skull ska det bli skönt att denna sommar tar slut faktiskt... verkligen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0