jag lär mig...

Det här med att vara sjukskriven har faktiskt inte bara varit helt utan nytta, till exempel så fick jag ju typ "semester" några dagar och har inget behov av att vara ledig mellan jobb i höst, så får jag ett jobb så är det bara att köra på me nya krafter.
Det har oxå varit bra på så vis att jag plötsligt var tvungen att börja fundera lite grann över det här med pengars värde, Jag är annars expert på att dra kortet som om det var utan gränser, vilket är jävligt puckat, men ack så lätt!
Jag älskar mitt kort, både mitt vanliga kontokort och mitt kreditkort, men nu har jag insett att pengarna är begränsade ändå... Det insåg jag när jag plötsligt stod som ett frågetecken inför vad jag skulle få eller om jag ens skulle få några pengar under sjukskrivningen. Nu när jag inte har dragit kortet så ofta som jag brukar så inser jag att det faktiskt finns pengar kvar om man inte gör det... Jättelogiskt, men det tog mig ett tag att inse!
Så nu ska jag fortsätta med denna sparsamhet, tänkte att jag skulle spara rätt hårt fram tills det är dax att köpa ny vinterjacka för då har jag förhoppningsvis kommit i form lite halvt efter sjukskrivningen igen och kan köpa den i "normal" storlek...

Så sjukskrivningen har inte bara varit helt negativ och värdelös ( även om den mest är det!)... Lite har jag ju lärt mig i sommar iaf! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0