Malin, som farmors minigris...

Jag har ett rätt tråkigt namn, Malin... Det är ju inte lika vanligt som Anna eller Maria eller så, men ändå inte helt ovanligt, inget som sticker ut direkt. När jag var yngre ville jag heta nåt annat, en period kallades jag för Vera, tyckte det var coolt, kanske passade det på mig just den perioden i livet. Ibland kallas jag för Maja, det tycker jag om, det är ett smeknamn jag gillar och trivs med. Mormor tyckte att jag skulle heta Ingrid Marie, som äpplena hon plockade den dagen jag föddes... Kanske, varför inte.. Hade varit roligt att ha ett annorlunda namn... 
Om jag fick bestämma själv.... Hedvig Chalotta kanske? efter som morfars mor, eller Selma som mormors mor... eller Agnes, som farmors mor...
Inte malin, som farmors minigris iaf... :P

Kommentarer
Postat av: Tove

Hehe, du kallas Majsan ibland med får du inte glömma. ;)

2009-09-06 @ 19:41:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0