Trots allt rätt bra...

Det är segt att bara gå hemma.. Här sitter ja i soffan o surfar runt, slötittar på nyhetsmorgon i pyamas....
Det är inte sunt!
Surfar runt och fantiserar om hur livet skulle kunna vara, ni vet, hemnet, flashiga modebloggar, bloggar av framgångsrika personer o.s.v... Inte undra på att man får komplex för sitt eget liv! :P
Ibland tycker jag att jag lever ett väldans ointressant liv, visst hade det varit roligt om man hade arbetat som katastrofsjuksköterska i nåt U-land, eller om man varit sådär snygg och onödigt intresserad av ytlighet att man bloggat om diverse produkter om skönhet o.s.v... Eller om jag åtminstonde varit ägare av ett riktigt häftigt renoveringsobjekt där jag kunde inreda och fixa och visa upp ett resultat.. Eller varför inte ha en unge eller två så jag kunde skriva nåt om barnuppfostran och ekologiska blöjor...

Men ne.... Mitt liv är inte roligare än att jag för tillfället är inne på min 5:e vecka som sjukskriven....
Men mitt liv är bra, visst är det frustrerande och jobbigt stundtalsjust nu, det har inte gått många dagar sen jag kom hem från Öland utan ångest och tårar.. Detta suger tyvärr ur de sista av mina krafter och tiden kryper fram, det blir ju inte bättre av att de flesta av mina vänner befinner sig på annan ort eller arbetar och har fullt upp med annat...

Men som sagt, trots detta, trots drömmarna om nåt annat så är mitt liv bra... Jag har det bra, jag har min fina som kommer hem till mig på kvällen och snart är vi sambos på riktigt, vi planerar hur vårt gemensama hem ska se ut, jag söker efter nya jobb och det verkar inte helt kört, jag har ett drömjobb just nu, även om jag tyvärr inte kan vistas där just nu...  Och vi har planer för framtiden, flytt till annan ort, hus. barn, vidarutbildning o.s.v...
Livet är stilla nu, men planerna spirar om en framtid som kommer... och det får mig att orka bita ihop och ändå vara nöjd... Varför skulle jag vilja  ha det på något annat sätt?
Ne...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0