Julen..

Sådär, då var julen i princip över, den blev kort i år för min del, jobbade som sagt kvällen innan julafton, julafton och juldagen.. Men jag firade iaf en mycket trevlig julaftonskväll med familj och släkt. Fick flera roliga julklappar, typ ett sällskapsspel, en bordsborste, en tomte av Rolf Berg, julduk, mössa, presentkort, ljuslyktor och lite smått o gott... 
Jag blir väldigt tacksam på julafton, vi firar alltid hela familjen och moster med familj, mormor och i år även med morfar och hans fru och det är alltid trevligt, julafton har alltid bara varit positiv för mig. Vi har aldrig haft problem med någon/ några som dricker för mycket, det har alltid funnits pengar till julklappar och bra julbord utan att det blir svårt med mat på bordet eller ångest för att pengarna tar slut, vi har aldrig heller haft problem med konflikter i familjen, vi har det lixom endast trevligt och bra på julafton och vi tycker om att träffas och umgås.

Det är jag väldigt tacksam för, inget jag tar för givet utan bara är väldigt glad för!
Det är ju inte en självklarhet för alla, jag tänker på alla barn som hamnar i kläm för att mamma och pappa inte kan hålla kontrollen över spriten eller där julafton bara blir tjaffs mellan familjemedlemmar som inte går ihop.. Där julen blir mer oro och ångest än glädje och gemenskap...  Det finns många ensama människor där ute, mycket tragik och tragedi... Jag försöker att inte glömma det under julhelgen och vara tacksam för det jag har istället...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0