Rörd...

Kollade just på serien sjukhuset, nu visade de ett inslag från en förlossning...
Varje gång jag ser en förlossning så börjar tårarna rinna, inte under själva förlossningsarbetet men just när barnet kommer ut och läggs upp på mammans bröst.. Jag fattar egentligen inte varför, har ju aldrig upplevt det själv, men ändå! Det är så otroligt starka ögonblick när man får se mammans hårda slit och sedan belöningen när barnet skriker och allt har gått bra.. Fantastiskt!!!
Tror inte att jag skulle klara av att bli barnmorska, skulle grina konstant ju..
Har varit med vid en förlossning och det var samma sak då, jag blev så rörd att det kom en liten tår... Hur fan kommer jag att reagera om jag själv får uppleva det där med att föda barn?? Herregud, barnet kommer ju att födas ut till en mamma som gråter okontrollerat...
Vilket välkomnande?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0