Tänk först, knulla sen!!

Pratade nyss med en kompis, hennes kille hade gjort ett så kallat "snedsteg"... D.v.s i raka ord : Han knullade med någon annan på fyllan...  Mitt ex var otrogen, inte lika allvarligt som detta, lite fyllehångel, BARA?!
Problemet med detta är inte bara att man lämnar sin partner hjärtekrossad och sårad utan även på sätt och vis skadad för livet, för om man inte varit svartsjuk och misstänksam innan man blev utsatt för det så blir man det garanterat efteråt.
Och om man nu fortsätter förhållandet, hur ska man då någonsin kunna lita på den som varit otrogen mot en? Och hur ska man kunna slappna av och låta honom röra vid en utan att känna sig äcklad? Hur ska man kunna tro att den personen ifråga verkligen älskade mig?
Gör man så mot någon man älskar?

Hursomhelst, åter till de kvarståendet problemet, när man nu avslutat förhållandet och kanske kommer till en punkt när man kan tänka sig starta ett nytt... Hur ska man kunna lita på den nya?
Innan mitt ex gjorde så mot mig var jag inte alls svartsjuk, hade inte en tanke på att min karl skulle kunna lockas av andra tjejer, trodde att även om han skulle tycka att nån var snygg eller attraheras av någon så skulle han inte göra något... Jag antar att min vän kände detsamma!
Efter att mitt ex var otrogen tog det flera år innan jag vågade gå in i ett förhållande igen (mitt nuvarande), tyvärr tog det lång tid innan jag vågade på riktigt släppa in honom och verkligen älska honom, av en enda anledning: Sålänge jag har makten över mina känslor kan jag inte bli sårad...
Idag skulle han kunna såra mig, så mycket av mig själv har jag gett till honom, men jag hoppas verkligen att han låter bli... Om han nu tänker lämna mig så hoppas jag att han gör det med snoppen på plats hos mig och inte hos någon annan tjej...

Ska det vara så förbannat svårt att hålla den där skinnbiten på plats undrar jag?
Jag menar, om man nu känner att man lever i ett dåligt förhållande eller har ett behov av att vara med någon annan, kan man inte bara göra slut först... Så kan man ju få göra vad man vill sen efteråt, utan att ha sårat lika djupt?! På så vis har man ju iaf besparat sin partner problemet att våga gå in i ett nytt förhållande med kärlek och tilltro senare i livet....

eller?
Tänk först, knulla sen... Det tycker jag vore ett ledord att leva efter!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0