Ledig dag....

Underbart med en ledig dag... Har arbetat 7 av 8 dagar och nu har jag äntligen ett andrum, sen jobbar jag onsdag och torsdag, sen åker vi till Öland och firar midsommar... På torsdag kommer även min älskling hem - Äntligen! Får dock erkänna att jag inte hunnit sakna honom så mycket, första veckan på jobbet var minst sagt intensiv och i princip alla tankar och all energi har jag lagt just där... Men idag är jag ledig, solen lyser och om 2 ½ dygn får jag ge min finaste en blöt puss igen.. :P

Så vad hittar man på idag då?!
Har endel att uträtta såklart;
 Måste ner till banken och ordna så min lön går in på mitt konto och inte in på Nordea för att sen komma som nåt man måste lösa ut på posten sen,beställa ett nytt Visa-kort då mitt blivit avmagnetiserat på nåt sätt....  
Måste hämta ut linser så jag ser nånting, funderar på att passa på att kolla och ev. låna hem lite glasögon på en gång, sugen på att beställa ett par nya faktiskt...
Sen har jag ett behov av en ny väska, och vet ni vad?! För första gången på många år kan jag köpa en mindre väska, Jag måste inte få rum med skolböcker och kollegieblock längre... How nice! :D
Måste shoppa lite annat smått o gott med... typ skor och sånt... :P
O så ska jag såklart vara lite nyttig, ta en promenad i det fina vädret -Äntligen sooool! :) 
jag ska träna- för idag orkar jag det idag... 
Jag ska tvätta, stryka och städa lite hemma så att det är lite trevligt när vi kommer hem från Öland efter helgen...
Ja, det var väl typ det... En sväng på golfbanan oxå kanske... Lite roligt måste man ju ha!

Och så får jag inte glömma;
Posta papper till socialstyrelsen så legitimationen blir klar och såklart vattna blommorna i min finastes lägenhet....

Ledig dag?!   Hehe...  Finns det lediga dar när man jobbar eller är de just bara "jobb-fria"?
Lika bra att sätta igång, mycket som ska göras!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0