Om man fick leva som man ville?!

Om du fick leva som du önskade, hur skulle ditt liv då se ut?
Om du lever som du gör, vad skulle du vilja förändra för att det skulle bli så bra som möjligt?

Dessa frågor ställer jag mig ibland, den första kan jag inte svara på..
Jag vill leva på en hel massa vis.
Jag vill leva flummigt, sitta på nåt dykarhak i thailand och bara ha det bra!
Jag vill leva rikt, kunna shoppa obehindrat och vara helt oberörd av ekonomin.
Jag vill leva ekologiskt, som bonde på nån härlig gård vid havet.
Jag vill leva tråkigt svensson-liv... Dagis- jobb- fredagkväll!
Jag vill vara snygg och smal och ändå inte behöva tänka på vad jag stoppar i mig...
Jag vill....
Jag vill allt!
Och så vill jag lite mer än det....

Så därför har jag slutat tänka på hur jag önskar att mitt liv såg ut...
Nu tänker jag istället utifrån hur mitt liv ser ut och funderar på vad jag skulle vilja ändra på.

Och när jag utgår från där jag är idag så tänker jag att jag inte har så stora saker att ändra på, men vissa saker jag borde bli bättre på....
Jag skulle till exempel vilja bli mer aktiv, det finns så mycket jag skulle vilja göra, men av en hel massa anledningar inte gör. Rida, klättra, löpträna, åka skridskor och skidor, inlines och surfa.
Jag skulle vilja ta vara på tiden på ett bättre sätt.... Så att jag hann med allt jag vill göra och inte bara det jag borde och måste...
Jag skulle vilja vara mer kreativ, skapa mer, sjunga mer.. sy, måla, fota mer... Jag vill skapa!
Jag skulle vilja ha ett hus, med en mysig trädgård att pula i och ett hem att inreda som jag vill ha det...
Jag vill ta hand om min kropp, jag vill röra på mig, äta gott och bra... Må bra!
Jag vill känna mer aktivt... Jag vill njuta mer och leva mer här och nu!

Dessa saker är inga omöjligheter att förändra, det handlar om prioriteringar och tankesätt....
Jag har börjat.. jag har kommit på vad jag vill förändra för att göra mitt liv lite mer fyllt av livskvalitet...
Nu gäller det bara att ta tag i att göra det...
Men det kommer!
Jag ska...
Jag måste, jag borde- INTE
Jag vill! - Ja, precis så, jag vill!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0