Rösta eller håll käft!

Japp, kan inte säga det tydligare än så.
Jag ogillar verkligen folk som klagar på hur samhället funkar och hur politiker tänker och agerar o.s.v och sen inte röstar.
Jag anser att alla har rätt till en åsikt, men om man inte sätter sig in och försöker agera, då kan man hålla käft!
Att rösta är inte bara en rättighet, det är på sätt och vis en skyldighet. Om vi inte tar vårat ansvar och släpar oss iväg till vallokalerna, då kommer snart demokrati att vara ett minne blott! Små subpartier som inte har en väl utvecklad plan för sin politik kommer ta  sig närmare makten och få ett övertag som inte är passande för ett modernt utvecklat samhälle, partier som brinner för ett antal frågor men som aldrig i verkligheten skulle kunna få ett land att gå runt.
Det är viktigt att påverka, det är viktigt att ta ställning och påverka i den rikting vi önskar att vårt samhälle ska utvecklas. Och om man nu är så slö att man inte tar sig till vallokalen, då tycker jag inte att man behöver uttala sig om saker och ting heller... Och framförallt inte Klaga på hur resultatet blir, för då har man faktiskt inte ens försökt att påverka!

Så... Rösta idag, det har jag gjort!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0