Är det bara jag?

Är det bara jag som verkligen inte känner för att laga mat idag?
Gud vad ja önskar att V kunde skita i sin träning, komma hem här med ett gäng rosor och ställa sig vid spisen...
Servera mig ett glas rött och låta mig sitta här i soffan och sticka..
Har drabbats av stick-mania! Jag stickar som en tok! Och så virkar jag oxå...
Har flera projekt igång och det är verkligen jättekul att se sakerna växa fram!

Men men.. han kommer inte förräns efter sju.. o att börja laga mat då...
Ja då är väl potatisgratängen klar till midnatt...
O då är inte jag särskilt sugen på att äta!
Så det är väl bara att ignorera ilskan över att behöva laga mat!! Jag vill verkligen inte!
Lagar ju mat varenda jävla dag...
Kanske skulle gå ner till pizzerian istället?
Nåt att överväga?!!

Kommentarer
Postat av: maddlur

Nää Malin, nu får det vara nog!!! Nu orkar jag snart inte läsa här... Den senaste tiden verkar du inte ha varit annat än arg, irriterad, ledsen och trött... I alla inlägg klagas det över ditten och datten!



Tänk på allt det fina du har istället. Tänk på att du faktiskt bor ihop med din härliga kille i en helt okej lägenhet, ni har varsit jobb (du har ett jobb där du har förmånen att kunna hjälpa folk, varje dag!!), fasta löner som dyker upp varje månad och framtidsplaner. Ni kan träna, har inte ont någonstans och det mesta är faktiskt ganska bra. Eller hur? Visst, vädret är lite grått men vafan, tänd ett par ljus och mys under en filt med en kopp te. Läs en bok eller lyssna på musik (kanske kents nya skiva) och koppla av. Glöm världen utanför fönstret en stund.Solen kommer ju igen! Förr eller senare. Å att du bor i Eskilstuna kan du ju inte göra något åt just nu. Men du vet att du kan flytta här ifrån om du vill och det kommer ni väl att göra sedan också när allt är bättre ordnat.

Dina vänner finns runt omkring dig oavsett vart du befinner dig och det vet du. Däremot är vi alla i bilda-familj-och-börja-skaffa-sig-en-karriär-fasen... Det är så det är och då blir alla lite mer osynliga. Det blir bara värre, jag lovar dig! Jag har varit där, i den fasen med mina vänner, ett tag och jag vet. Det blir inte lättare. Inget blir det men det går ändå!



Det finns dessutom färdig potatisgratäng att köpa i affären, tar 20 min i ugnen och gillar inte V den så får väl han göra mat nästa gång... Ge och ta, du vet...



Jag förväntar mig ett inlägg utan ett uns klagande nästa gång och ett leende på dina läppar när du har läst färdigt det här och inser att du faktiskt har det ganska så bra!



Kram på dig vännen!!

2009-11-06 @ 18:08:02
URL: http://maddlur.bloggagratis.se
Postat av: Malin!

Det är bra att du läxar upp mig lite! det behöver ja ibland som sagt!! nu är det slutdeppat här!! Jag har det bra.. egentligen!! Ja vet!! :)

2009-11-06 @ 18:55:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0