Helgen som gick...

I fredags drog jag iväg till Örebro, det var nog det bästa jag kunde göra just nu... Har varit trött och stressad den senaste tiden och jag behövde verkligen komma iväg lite och ta hand om mig själv lite... Glömma vardag och jobb!
Så jag satte igång efter jobbet med att raka (typ klippa) mig igenom de håriga benen som försummats när livet består att jobb och vård av andra.. Kände mig genast piggare och drog en repa med pincetten över ögonbrynen med. Saltskrubbade kroppen och smorde in mig med mysigt bodybutter... Kände mig som en ny människa efter detta...

Sen drog jag med tåget till Carro för en myskväll med godis och idol och en massa skitsnack såklart, det var som vanligt! Kändes som att vara hemma igen ungefär...
På lördagen vaknade vi av att solen lyste utanför -Fantastiskt och underbart- så vi startade dagen med en 8 kilometers promenad... Tror vi var ute i ca 1,5 timmar...  Så härligt!! Saknar det där med promenadkompisar, har ingen sådan i Eskilstuna... I Örebro var vi några som ofta gick, morgonpromenader oftast!

En mycket ovanlig men fullkommligt underbar syn!!!

 

Vi tog promenaden förbi Universitetsområdet, det såg ut ungefär som sist jag var där!



Sen snyggade vi till oss och tog en härlig tur ner på stan... Strosade i små butiker.. Bland annat Handelsboden som bara säljer ekologiska varor.. Önskar att det fanns någon liknande i Eskilstuna faktiskt, tyvärr är det väldigt dyrt.. Men ändå! Känns så bra att handla sådna varor.

Vi gick förbi min favoritaffär av alla i världen... :P  Köpte lite goda praliner som jag och Ville mumsade upp till en kopp chailatte igår kväll... Efter att vi röjt färdigt i hall och lägenhet, nu är det ordning och reda här! Underbart!


Åter till Örebro.... Efter en lång dag shopping i solsken så åkte vi till Stefan för lite "förkväll" innan vi skulle iväg och käka på Jensens... Sandra och Evelina var på plats, så kul att träffa dem igen, även om det inte var så jättelänge sen... Men man saknar de vänner som man är van att iaf träffa en gång i veckan när man plötsligt inte setts på veckor och månader!

  

Sällskapet på Jensens... Tyvärr bjöd Jensens denna kväll på askass service och inte alltför varm mat! Så det rekomenderar vi INTE!!!


Efter Middagen gick jag och Carro hem, vi var trötta, resten gick vidare... Vi gick hem och kollade 10 min på transformers innan vi däckade i soffan och sov länge på söndagmorgonen...

Sen blev det en tur till simhallen för 45 längder... Sen vidare ner på stan för en god lunch på MERA, innan det var dax för mig att åka hem igen.... Med massa energi och glädje över att jag har så fina vänner!



Jag och Carro har pratat en hel massa i helgen om hur livet förändras och hur dåliga vi blivit på att ta hand om oss själva och hinna höras... Så för att råda bot på detta är vår plan:

- "telefon-promenader" en gång i veckan... ( vi får motion samt snacka med varandra)

- En spa-behandling/ månad! Det förtjänar man som sjuksköterska, när det enda man gör är att ta hand om och passa på andra... Man får inte glömma sig själva!

- TRÄNA... Unna sig träning! Gå fast energin inte finns just då!



Igår kväll tog jag och Ville ett ordentligt ryck i hallen också (äntligen) och nu är det ordning, det enda som är kvar nu är hatthyllan, vi hade visst fel skruvar för att fästa upp den, men det är ju snabbt fixat efter jobbet imorgon!
Sen städade vi lägenheten så nu känns det riktigt hemtrevligt här får jag säga...

Idag är livet ett härligt liv och nu ska jag fixa lunch så den är klar när jag kommer från träningen... Tänkte köra ett pump-pass innan det är dax för jobb igen...

Hoppas ni haft en lika bra helg som jag..... :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0