Hemlängtan vs. höstdeppig?

Usch, jag mår inte bra... Jag känner mig nere... Kanske är det hösten, kanske är det det faktum att jag känner mig ensam här i stan.. Jag längtar "hem", Hem till Örebro... Jag saknar livet där, det är som att sen jag lämnade Örebro så har min telefon tystnat... Sen jag lämnade Örebro har aktiviteter och tid med vänner minskat drastiskt.. Jag saknar det! jag saknar mina fina vänner i Örebro, jag saknar att ha alla 5 min iväg.. Jag saknar att i vardagen träffa sina vänner, mötas upp innan skolan, ta en promenad runt universitetsområdet, dyka på en buss och dra ner på stan för en shoppingrunda på Gina ( det var väl va man hade råd med som student typ.. :P), ta en kaffe o snacka skit mellan föreläsningarna o.s.v.... 
Här är allt annorlunda, alla lever andra liv, ibland känns det som om de vänner jag hade innan jag flyttade från stan för över 4 år sedan glömt att jag lever..  Visst, några har jag kvar men de har fullt upp med sitt.. Barn, hus och andra har lämnat stan de med...

Idag är jag bara trött, trött på allt.. Känner mig ledsen, längtar bort, längtar efter annat... Inser att det roligaste i livet just nu är att jobba och träna.. 
Måste ta tag i detta, vet att det är helt upp till mig... Men om jag inte orkar då? Om jag inte vill ens??
Jag kanske bara vill fly igen? just så som jag gjort förut när saker och ting blir jobbigt... Fly till andra sidan jorden, fly till ett främmande land, fly till en ny stad, fly in i en dimma av sprit och fest, fly till en tillvaro av ytlighet och träning?! Jag vet inte.. Jag vet inte vad jag vill... Men detta vill jag inte!!! 


Kommentarer
Postat av: Carola

Hej! Du vet att det bara är att ringa om du har tråkigt vännen så hittar vi på nåt. Ha de bra. Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0