Tårar av utmattning...

Igår var en riktigt pissig dag, jag  var helt galet trött redan från början, när jag var på väg till jobbet var jag ungefär på en självmordsbenägen nivå, när jag cyklade över gatorna önskade jag att det skulle komma en bil o köra på mig så jag kunde få sova igen... Det hände, som tur var, inte!

På jobbet var det körigt, på måndag ska jag börja gå själv och i ärlighetens namn känns det inte särskilt bra, har ingen koll på nåt och tycker även att jag har dålig koll på vart jag kan hitta information om allt, vet inte om jag har varit på väldigt bra strukturerade avdelningar tidigare, men på denna känns det som att viktig information och hjälpmedel inte riktigt finns tillgängliga. Allt känns bara jävligt luddigt, men men... Det löser sig väl, får väl göra lite fel, glömma vissa saker... Det viktigaste är väl att patienterna överlever och får sina mediciner iaf!
När jag kom hem ringde syrran och stressade på med allt möjligt inför pappas 50 års dag... Ärligt talat så är jag alldeles för trött för att orka skriva massa roliga sångtexter o.s.v. när jag kommer hem från jobbet.

Planen för gårkvällen var att gå och träna... Skjöt upp det några pass och la mig på soffan och somnade tills Ville kom hem, när han kom hem brast allt och jag bara grinade... jag var så trött att jag knappt visste vart jag skulle göra av mig själv, det är konstigt det där, att man kan vara så trött att det värker både i kropp och själ...
Det blev ingen träning, Ville lagade mat och jag svalde två alvedon med ett glas vin, fortsatte gråta, åt lite glass och slappnade av i hans famn resten av kvällen...  Somnade och sov som en stock i 10 timmar!!!

Idag känns det bättre! Är ledig, skönt faktiskt!
Ska ta en promenad i solskenet innan jag ska möta upp mamma på stan och hämta ut mina nya glasögon...
Sen ska jag hem och pussa älsklingen hejdå, han åker till Öland och braås tills mitten på nästa vecka och lämnar mig ensam hemma... :(   Sen ska jag träna innan jag planerar att spöa Tove och Jocke i sällskapsspel!

Så... det är min dag i planer!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0