Jag en hemmafru?

Skillnader:
1. Jag är inte gift. d.v.s. inte ens fru.
2. Jag arbetar lika mycket som min man d.v.s. jag blir inte försörjd för att ta hand om hemmet
3. Jag har inte tid eller ork med kafferep
4. Jag sitter ensam när min man är bortrest eftersom jag är barnlös...

Likheter:
1. Vårt hem är nästan alltid välstädat och jag är orsaken
2. Min man kommer hem till nylagad mat varje dag alla dagar som jag inte jobbar kväll
3. Jag måste ha något hembakat när det hålls födelsedagskalas.
4. Jag plockar disk, skräp o.s.v efter någon annan.
5. Kylen/skafferiet är sällan tomt eftersom jag alltid fyller på innan det blir tomt



Konstigt att man då känner sig som en hemmafru, en bitter, ledsen och ensam sådan till på köpet.
Fan, jag borde ta tillbaka mitt liv! Längtar tillbaka 3 år när livet var en fest, när man hängde med vänner dag/nätter igenom, när jag inte kände mig så gammal och tråkig... Vad fan har hänt med mitt liv?

Nu har jag städat hemmet sprillande rent, jag har sorterat tvätten inför tvättiden imorgon, jag har bakat bröd och handlat inför min sambos hemkomst. Nu sitter jag i soffan lyssnar på deppmusik och tycker att livet är skit... (vårdepression?)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0