Lite uppskattning... :)

Imorse ringde vår biträdande avdelningsföreståndare för att fråga om jag kunde byta några turer och gå nätter istället, jag tackade ja och kunde därmed boka resan till Öland redan kl 12.00 på onsdag och därmed vara framme redan vid 17.30, helt okej med tanke på att det är fullt möjligt att sova på ett tåg! :)

Men innan vi tog tag i den biten ville hon framföra en hälsning från anhöriga till en man som vårdats i livets slut på vår avdelning, de ville framföra en extra hälsning till just mig och tacka för det jag gjort och hur jag tog hand om situationen! Det kändes så himla bra, med tanke på att jag läst en kurs om vård i livets slutskede så kändes det väldigt bra att kunna använda sina kunskaper och för en gångs skull gick allt rätt till och mannen fick en någorlunda bra sista tid i livet till anhörigas lättnad...
Det känns så bra att veta att man gjort ett bra jobb och att någon faktiskt såg det och uppskattade det!
Det gjorde mig väldigt glad och nöjd... :) 
Och jag hoppas att de anhöriga fick något bra med sig från hans sista dagar nu, trots allt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0