Hemma från alperna...

Jag tror i ärlighetens namn att jag aldrig kommer kunna sluta blogga helt, saknar att skriva och jag tycker att det är roligt ibland när man ser tillbaka i sin blogg och ser hur livet förändras.. Har ju bloggat i 3 år så lite finns ändå samlat...  Jag skulle dock vilja hitta en bättre struktur för bloggandet, bli bättre på det där med bilder o.s.v...
Men det kommer väl antar jag...

Nu tänkte jag iaf skriva lite om vår resa till Alperna, vi var ju där vecka 5, 10 dagar blev resan samanlagt och det var helt grymt... Jag har alltid trott att Alperna är typ som Åre men tji fick jag... Kommer nog inte sätta min fot i Sälen förräns jag får småbarn som ska åka skidor och enda anledningen til att jag skulle åka dit då är för att det inte är så långt och för att det är lagom för småbarn att åka på en kulle... :P

Alperna var fantastiskt, vi var i en lite by som heter Saint Sorlin, vi åkte med en förening som heter UCPA , det är ungefär som frankrikes svar på friluftsfrämjandet men de har ett samarbete med Sverige. Resan kostade ca 7500kr/ person och då ingick allt, boende, resa tur och retur med buss, alla måltider, skidskola/ guid, liftkort och all utrustning man behövde... Så det var helt klart prisvärt även om boendet var i sämre klass och resan var lång.
Det var iaf en helskön resa, behövde den verkligen, det är underbart att komma ut i naturen, solen och friska luften och på röra sig. Man mår så mycket bättre efteråt, kände mig som en ny människa när jag kom hem, inspirerad och glad.. Tyvärr har jag jobbat konstant sedan hemgång ända till i förrgår när jag blev opererad och nu är sjukskriven, men det får ev. ett annat inlägg handla om...

Resan var iaf välbehövlig, jag och Ville fick lite ny energi att orka med vardagslivet och jobbet.. Det var också väldigt trevligt att bygga lite mer ordentliga minnen tillsammans, har varit svårt att få till resor och sånt p.g.a. skola, distans, jobb, pengar, sjukskrivningar o.s.v... men nu fick vi ett tillfälle och det skapade mersmak..
Vi avvaktar med barn några år och gör lite roliga resor istället... ;) Det verkar roligare! :)


  

     Utsikt över byn Saint Sorlin, inte så stor men väldigt pittoresk!

  Ville, Tove och Jocke i backen...

  Tove och jag tar en paus i skidåkandet..

  Lite vy...

   Lite mys på semestern är inte fel..

  trött o svettig!!   Lössnö till midjan!

Sista bildern kräver nästan en förklaring, varken jag eller min syster är några vana offpist- åkare men en dag snöade det så mycket så att det var offpist även i pisterna och på de ställen där de hade hunnit få undan snön såg man knappt om det var pistat eller lössnö p.g.a. dålig sikt... Så vi hamnade i ett längre parti av lössnö (är man ovan vid det ska man absolut inte ramla) men det gjorde syrran... Resultatet blev detta, vada några hundra meter med skidorna på axeln genom midjehög snö... Jag klarade mig ner men kraschlandade istället i pisten... :)
Det var ett annorlunda äventyr...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0