Helgen av njutning och dagen av genomförande!

Helgen har varit guld, trevligt sällskap, underbart väder, full av mina absoluta favoritaktiviteter; sola och sova... Och årets första dopp i Sverige klarades oxå av, det var lite kalls men ändå!
Kom iväg tidigt från jobbet i fredags tack vare min snälla kollega som kom tidigt och släppte iväg mig så snabbt som möjligt...18.15 rullade jag in på kalaset, lagom till att grillen var varm... Snabbt ombyte, smink och en öl och så var man snart i form och jag gav inte upp förräns jag somnade på soffan efter två...
Sedan blev det sol och bad och pizza på en uteservering.. Avslutade lördagen med sällskapsspel och att somna på soffan även denna kväll...
Söndag: Sol och bad med Ville och hans killkompisar i hamnen och sedan bilfärd mot Eskilstuna, vi kom hem sent, kom i säng sent och Ville skulle iväg till Kiruna några dagar nu så vi var uppe 5.30 imorse och åt frukost innan han begav sig norr över och jag mot jobbet...
Där jag trodde jag skulle slippa ronda, men icke.... På det fick jag ronda helt fel sida, jag som varit "grön syster" i typ 3 veckor fick hoppa in och ronda Lila sida... Jag kände EN patient! Totalt kaos! På det tror jag telefonen har ringt 329 gånger, tillslut blev jag nästan förbannad och trots att jag försöker anstränga mig för att inte låta irriterad eller trött när telefonen ringer så tror jag tyvärr att det hördes tyvärr... Jag känner mig så otrevlig när det är kaos och jag bara kör med alla och egentligen inte hinner göra ett skit själv som det känns.
Som tur var hade jag mycket god hjälp av en syster på golvet som tog alla mina prover... Jag är glad att jag har så fina kollegor som ställer upp när det behövs, det är värt mycket!

Jag gick hem i en dimma och somnade på soffan... Nu har jag nyss ätit en god kräftwrap och tror jag ska ta mig en promenad och köra ett yogapass nu innan det är dax för sängen och jobb igen... :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0