Om fem år...

Om fem år har jag fyllt 30 år.. Det är helt sjukt! För mig känns det jättegammalt, i min värld är mamma typ 33år och pappa 35 fortfarande. Jag är ungefär 11år och min syster är 8, brorsan går på dagis...
När någon frågar mig hur gammal jag är, svarar jag nästan på rutin 21 år.. Herrejösses, det är snart 5 år sedan jag var det, inte ens min syster är 21 år längre. Det är kontsigt hur fort tiden går, utan att man hinner reflektera över det så har det gått 15 år.

Om fem år har jag en annan dröm...
Om fem år vill jag vara vuxen, vuxen på riktigt, på så sätt som jag tänker att man är när man är vuxen!
Om fem år hoppas jag att jag och Ville är gifta och har åtminstonde ett barn.
Om fem år hoppas jag att jag bor i ett fint hus, nära havet. Jag hoppas att vi har trädgårdsland och växthus i vår lummiga trädgård
Jag hoppas att jag tagit mig för att införskaffa en vidarutbildning och att jag har ett jobb där jag jobbar normala arbetsveckor, d.v.s. 8-17 måndag till fredag.
Jag hoppas att jag upplever livskvalitet och njuter av livet och känner mig nöjd!

Jag hoppas att jag funnit lite ro i livet om fem år... Slutat detta ständiga jagande efter olika ting och känslor! Jag hoppas att jag kan våga vila i nuet och njuta varje dag och inte bara fantisera och drömma om nästa bedrift i livet!
Det vore skönt att känna ro!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0