Hur man handlar....

Igår var jag i mataffären och skulle handla lite, i min korg låg; Några tomater, en gräddost, lingonsylt, äppelmos, chips, en påse godis och ett paket färdiglagade raggmunkar... När jag stod i kassan och skulle betala slog det mig, att det enda i min korg som var nyttigt var tomaterna.
Vad har hänt? För några år sedan hade min varukorg ALDRIG sett ut så, den brukade var full av lax, torsk, keso, soyamjölk, kycklingfileér, grönsaker av alla de slag, quinoa, bönor, frukter och nötter, möjligtvis någon mörk chokladbit eller lite naturgodis, på den kosten spenderade jag sedan 5-15 timmar av veckan på träning... Och jag mådde bra i kroppen, inte som nu när jag bara känner mig fet och tråkig och trött för jämnan...

Vet inte vad som hänt, men inser att jag det senaste året verkligen försummat mig själv, jobbet tar så otroligt mycket energi att jag inte ens orkar eller bryr mig om att ta hand om mig själv längre...
Detsamma gäller garderoben, jag har alltid föraktat människor som går ut i joggingbyxor om man inte ska till träningen eller ev. köpa en liter mjölk en söndagkväll, nu går jag själv dagligen i mina joggingbyxor till och från jobbet, tråksminkad med håret i tofs....

Det måste bli en förändring... Verkligen!!! Jag är ju för fan inte pensionär än!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0