Träna hemma...

Det här med o träna hemma funkar verkligen inte för mig, har köpt lite olika träningsredskap, typ matta, hopprep och pilates boll... Jag använder dem när jag är rastlös, men att köra några riktigt jobbiga träningspass är bara o glömma... Motivationen och kraften infinner sig inte!

Just nu har jag väldigt svårt att komma igång med träningen, har haft en period när träningspassen inte varit vanligare än max 2-3 gånger i veckan, men känner verkligen att det är dax att sätta fart igen... Har gått upp mycket i vikt sista tiden och om ca 2 månader ska vi till Alperna och mitt mål är att åka i en mer avancerad skidgrupp än förra året och våga testa gränserna lite mer, men med den fysik jag har just nu ser det inte särskilt ljust ut....
Så... Jag måste komma i form och tappa några kilon för att orka...
Jag funderar på att använda bloggen som hjälpmedel i detta, typ lägga ut mina träningsscheman och hur jag tränat samt någon form av resultat utav det ex. hur många repetitioner jag orkar eller om jag ökar vikterna eller intensiteten under passen...
Nu har jag ju faktiskt inget plugg att ursäkta min brist på träning med längre...
Så Denna vecka kör jag igång med detta... På söndag visar jag upp veckans träning.. ( Får köra hårt resten av veckan för att inte behöva skämmas :P)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0