Åter från naprapaten...

Jaha, så har man varit hos naprapaten igen... det gick rätt bra men känner mig ordentligt mörbultad, framför allt i axlarna/nacken. Tydligen var jag väldans stel i nackpartiet och ner mellan skulderbladen, men det rådde han bot på genom att massera hårt med någon vibrerande apparat och sedan knäcka till nacken ordentligt.
Han masserade även ländryggen och knäckte till o bäcken/ryggleden sedan använde han någon laser och behandlade med...

Ländryggen känns betydligt bättre och jag rör mig nästan som förr...
Axlarna, hmm.. Ja, de gör rätt ont faktiskt ..
Fick en lektion i hur jag inte ska träna (d.v.s. som jag gör!) Istället för styrka och combat o.s.v. rekomenderade han att jag skulle börja gå/springa med stavar.. (tantsporta? Hmm...) Och att jag skulle styrketräna med lätta vikter och mycket stretch i axel/nackpartiet... Jag övertalade honom om att jag visst fick köra spinning och jogga oxå och han sa att det var okej om det kändes okej.... Det känns okej.. Iaf spinningen! :)

Jaja, jag får väl helt enkelt lyssna på honom och börja använda de stavarna några gånger i veckan då samt börja stretcha axelpartiet ordentligt! :)
Man måste ju ta hand om sin kropp... O det är jag väl inte direkt bäst i världen på att göra och hitta balans i! :)



Idag är det sommar ute och då önskar man ju att man såg ut såhär igen... men men, får bli en lååång promenad senare!
Sen blir det vändor med stavarna samt yoga ett tag tänkte jag... ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0