Ett träningspass på gymmet...

Hur ett träningpass på gymmet ser ut beror lite på dagsform och lust.
Men om jag kör ett helkroppspass så väljer jag oftast att fokusera på de stora muskelgrupperna och för tillfället benen och bålen ( till alperna)

Helkroppspass:


Uppvärmining:
Löpning på band 4 km ( ca 24 min)
(ibland slarvig uppvärmning typ 15 min på crosstrainern)

Övningarna under upprepar jag normalt x3
Ben/rumpa:

Liggande benpress 65 kg x 15-20 ( upprepa 3 gånger med benen olika brett isär)
Utfall mot stepbräda med skivstång 20 kg x 10 gånger/ ben

Rygg:
Marklyft med skivstång 20 kg x 15-20
Stående rodd med skivstång 20 kg x 15. (överdelen av rygg)
Chins i maskin ( - 24 kg av kroppsvikten) x 10
Rodd i maskin (dragövning för ländryggen) ca 30 kg x 10

Axlar/ Armar:
Vet ej vad det kallas, men när man lyfter skivstången från naveln och upp mot hakan.. hehe... 20 kg x 10
Biceps 20 kg x 8
Triceps: Lyfta vikten bakom huvudet 10 kg x 10
Gör även en dragövning i maskin när jag gör triceps som även tar på övre delen av ryggen.

Mage:

"fällkniven" med kettelbell 6 kg x 25.
Vridning från sida till sida när man sitter på rumpan med benen i luften med kettelbell i händerna 6 kg x 20
( dessa övningar suger ordentligt i magen om man hittar kontakt med musklerna o balansen)
Kettelbel i ena handen när man står och sedan böja överkroppen från sida till sida ( 1 sida i taget) 14 kg x 20

Bröst:
Bänkpress 30 kg x 8

Helakroppen:
Kasta kettelbell ( 12 kg) Stå bredbent isär och sväng en kettelbell mellan ( med benen böjda) Sväng den nerifrån och upp över huvudet ( stanna innan den tippar över bakom, det ska vara en pendelrörelse nerifrån och upp). Man gör så många man orkar, den tar på hela kroppen.  ( Vikten ska gå som ett C fraför kroppen!!!)

Ibland stretchar jag, oftast hinner jag dock inte... :P


Ja, som sagt är inge vidare på att beskriva alla övningar så bra och vet inte heller vad de kallas egentligen. Men ungefär såhär ser ett träningpass ut för tillfället och det tar drygt 1,5 tim.
Jag varvar detta pass med pass som är mer fokuserade på överkropp eller underkropp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0