Frukost!

Jag älskar frukostar, det är lätt bästa målet på hela dagen!
Det är gott för att det är det första man stoppar i munnen efter några timmars sömn...
Det känns bra att starta dagen med en bra frukost!
När jag jobbar morgonpass äter jag 2 st frukostar, först hemma och sedan en mindre på jobbet...
Just nu är jag inne i en Smoothie-period...
Försöker ju att trappa ner på det där med sötsaker och jag har märkt att om jag startar dagen med en god fruktig smoothie så har jag redan där tillfredställt mitt sötbehov och är mindre sötsugen dessa dagar, och tro det eller ej, men man står sig faktiskt bra på en sån oxå!
Till min smoothie blir det en stor kopp kaffe och oftast en äggmacka oxå!

Min smoothie:
½ banan
ca 2 dl sojamjölk (osötad)
1 tsk linfrö
½ tsk kanel
1 tsk flytande honung
1 dl bär av något slag ex. hallon, björnbär eller blåbär



(Såhär kan det oxå se ut! Men nu äter jag oftast keso som mellanmål på eftermiddagen ist. )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0