En jeanskamp!

Ok, detta är verkligen ingenting jag trodde jag någonsin skulle göra, av flera anledningar. Bland annat för att jag gärna vill verka bättre än vad jag är av paniken för att vara misslyckad?! Fattar ni? Ne, antog det! Men det bottnar i självbild och självförtroende!
Hur som hellst, alla människor misslyckas ibland i livet och alla människor behöver ibland kämpa för att nå förändringar och mål! Nyss läste jag på http://blogg.mama.nu/olgas-blogg/?a , Olga Rönnberg är Personlig träninare som specialicerat sig på träning för nyblivna mammor, kanon att det finns en sån med måste jag säga. Hur som helst så har hon startat en jeanskampanj som går ut på att man väljer ett par måljeans som man ska komma i och jobbar för det! 

Jag är ju inte nybliven mamma eller så men för snart 3,5 år sedan började jag efter en alldeles för tuff period i livet äta antidepressiva läkemedel, på 6 månader hade jag gått upp 16 kg... Det är en helt sjuk viktuppgång på så kort tid! Jag fick panik och efter knappt ett år slutade jag med medicinen och utan förändringar hade jag gått ner 8 kg på 7 veckor, utan att förändra någonting egentligen! Efter det har jag ej kommit tillbaka i den form jag var i innan jag började äta medicinen... Mitt mål är att nå den formen igen, inte bara av fåfänga faktorer utan för hälsans skull och för att jag minns att även om jag mådde dåligt i själen under denna period så mådde jag bra i kroppen, jag kände mig stark och snygg! Det vill jag göra igen!
Så, nu börjar min jeanskamp!
Start idag 14/1....  Tanken är att jag skiter i att väga mig, istället satsar jag på att äta och träna bra och en gång i månaden testar jag dessa jeans och ser hur mycket som förändrats på dem!

Så, pinsamma bilder! Jag vet! Men om man ska lyckas måste man ibland välja att visa upp sina misslyckanden oxå!
Storleken på jeansen är W 30 L 31....

För några år sedan satt jeansen såhär:


Jag var inte mager, men betydligt mycket hälsosammare och fräschare!

Idag sitter *ångest* jeansen såhär:




Starten på detta blev följande frukost:


Kaffe, Smoothie med röda bär + gojibär, ½ banan, mjölk och kesomacka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0