Förändringarnas tid....

Mitt nyårslöfte i år var inget konkret egentligen, det finns ingen målvikt ingen vana att sluta med i det...
Däremot finns ett löfte om förändring!
Jag lovade mig själv att börja leva efter min tatuering som jag har på vristen, den jag tatuerade som ett minne på att jag faktiskt vågar ta steget till förändring och ta tag i de saker jag inte trivs med...
Jag gjorde den efter en fruktansvärt tuff period i mitt liv, en period när jag tvingades ta beslut som ingen 21 åring ska behöva fatta... Men jag bestämde att jag skulle ta kontrollen över mitt liv igen. Och jag gjorde det, kämpade genom mörkret och kom ut och insåg att jag klarat det.

Tatureingen betyder "Fri vilja"... 
Det handlar om att bestämma över sitt eget liv i den mån man kan och i den mån man inte kan bestämma så handlar det om att själv bestämma hur man vill bemöta de utmaningar man ställs inför.
Det handlar om att välja sin väg och sitt liv och att våga fatta beslut som är jobbiga att ta!
Stora otrygga beslut... Men som i efterhand kan bli de bästa beslut man tagit, bara man väljer att göra det och vågar använda sin fria vilja och inte tillåta sig själv att vara ett offer för livet och dess tristess och utmaningar.
Jag hade glömt detta, förra året lät jag mig vara offer för livets tristess...
Mitt nyårslöfte i år handlar om att ta tag i detta och våga förändra... Våga använda min fria vilja!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0