Träningsmål!

Nu har jag hållit igång träningen i drygt 3 veckor och tränat i genomsnitt 4 träningspass/vecka. Det känns som att jag kommit igång, än har inte träningen blivit den där drogen som man inte kan vara utan igen, men det känns alltid lika skönt efteråt och jag har roligt sålänge jag är där.

Så, jag har börjat funderat på det där med träningmål!
Jag tror på att ha mål, egentligen vill jag ju ha ett viktmål, men för en gångs skull tänker jag släppa det, det får bli en bonus, jag vet ändå av erfarenhet att jag kommer att krympa sakta men säkert bara jag fortsätter hålla igång och är halvhård på mig själv när det kommer till maten... Så, jag släpper den biten.
Istället tänkte jag fokusera på prestationsmål....

Mitt första mål är
:
Att klara veckan i alperna utan större bekymmer, helst i en svårare grupp än förra året så att jag får utmana mig!

Mitt andra mål är:
Att klara av att springa 5 km utan stopp. (måltid; Under juni månad)

Mitt tredje mål:
Att klara av att springa 7 km utan stopp ( Måltid: Slutet av sommaren.)


Mitt slutmål:
-Att klara av att springa 1 mil.
- 10 x chins
- 130 kg benpress
- min vikt i bänkpress
( Detta har jag som mål att klara av innan 2011 är slut...)

Orimligt, rimligt? Det visar sig....
Men om man satsar mot stjärnorna så kanske man kan nå trädtopparna iaf!
Satsar man inte alls är man fortfarande kvar vid startlinjen... O där vinner man inget!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0