Längesen...

Nu var det länge sedan jag uppdaterade här... Har helt enkelt varken haft tid eller lust...
Men här kommer en kort uppdatering iaf. Jag mår bra, väldigt bra till o med! :)

Har börjat på mitt nya jobb, känns kanon, helt plötsligt orkar jag leva under fritiden igen... Jag har kommit igång med träningen för att jag orkar och det är roligt, inte för att det dåliga samvetet tvingar mig! Och jag orkar svara i telefonen när den ringer, så snälla vänner RING! :)  Jag orkar även umgås med folk på min fritid utan att det känns som att jag inte har nåt att ge tillbaka i form av respons...
Så skönt att inte vara totalt slutkörd varje dag...
Jobbet i sig är väl lite mer enformigt, men roligt och spännande! O arbetstiderna gör det lättare att planera och hinna sova om nätterna...

Med flytten går det framåt, har haft fullt sjå med att sätta mig in i allt som hör villa-livet till... Herregud vilken djungel, bara det där med el, vatten, sophämtning o.s.v. på det kommer sedan försäkringar, lån, avtal, räntor, placringar, samboavtal, livförsäkrningar och annat som måste ordnas med... Mycket är det att tänka på.
Jag fantiserar för fullt om allt vi ska göra med huset och försöker komma på saker att spara in på för att det ska gå lite fortare, jag kollar utemöbler, tapeter, fasadfärger, kakel till kök och badrum och försöker ta reda på hur man gör med saker och ting...
Jag fantiserar och planerar trädgården, vart vi kan plantera ett äppelträd och om och när vi ska bygga en veranda... Det är så himla mycket. Men det är fantastiskt roligt och jag är så tacksam för att livet ser ut precis så som det gör just nu. Med Ville på väg mot vår gemensama framtid - nu verkligen på allvar!

Underbara liv! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0